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教員不足(2) Teacher Shortage (2)

教員不足の実情の反面、アシスタント英語教師は優雅に?生活しているようです。

日本人には教員免許が必要なのに(あまり意味がないですが)、英語指導助手には教員免許などの資格要求はありません。日常的に英語を使用していれば応募できるのです。

非常におかしいですね。

私の考えでは、日本の学校の英語助手としての資質としては、2か国語を習得していることが最低条件です。

なぜなら、彼らも2か国語を習得する段階で外国語の文法を学んで、文法を基本とした効率的な言語習得方法を会得しているからです。

外国語の習得の困難さを経験せずに、文法知識も持たない外国人が日本人学生に外国語習得を支援することは無責任です。

この根本的な問題は、英語助手採用制度が1987年に始まって37年も経過していても、採用する日本の学校や教育委員会がこのポイントを理解していないことです。

もっとも、文科省が希望する現役の日本人英語教師の英検1級、準一級取得率は満足には程遠いことを、先ず、日本人英語教師が反省すべきですが。(添付資料参照)

While the reality of the teacher shortage is real, assistant English teachers seem to be living a gracious? They seem to be living a life of elegance.

While Japanese people need a teaching license (which is not very meaningful), English teaching assistants do not need any kind of teaching license or other qualifications. They can apply as long as they use English on a daily basis.

It is very strange.

In my opinion, the minimum qualification for English teaching assistants in Japanese schools is mastery of two languages.

This is because they, too, have learned the grammar of a foreign language at the stage of acquiring two languages and have acquired an efficient language acquisition method based on grammar.

It is irresponsible for foreigners who do not experience the difficulties of learning a foreign language and do not have knowledge of grammar to help Japanese students learn a foreign language.

The fundamental problem lies in the fact that 37 years after the English language assistant hiring system began in 1987, the Japanese schools and boards of education that hire them still do not understand this point.

However, the percentage of active Japanese teachers of English who have obtained Level 1 or Level 1 of the English Proficiency Test is far from satisfactory, as desired by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology. (See attached document)

Japanese English teachers should reflect on this firstly, though.