TEL: +81-80-1928-8778
(売り込み営業、返信情報なしの利用は厳禁です。
Sales pitches and/or use without reply information strictly prohibited.)
9:00 ~ 17:00 (Monday ~ Friday)
先日、1925年に開業し、1964年8月に廃線となった尾道鉄道のテレビ番組をみました。
https://www.youtube.com/watch?v=UMZiwso2HVU&ab_channel=%E5%BA%83%E5%B3%B6%E3%83%8B%E3%83%A5%E3%83%BC%E3%82%B9TSS
小学校の友人一人が番組の中で当時の様子を語っており、私も懐かしく思い出しました。
私は1962年4月から廃線までの2年4か月の間、福山の高校に通学するために山陽線の列車への接続交通手段として三美園駅から尾道駅まで毎日利用していました。
この友人が地元の記録冊子に当時の思い出を掲載するので私にも利用者の一人として寄稿してほしいと依頼があり、当時の駅舎、電車、乗降状態、乗客の様子などを800字程度にまとめました。
The other day I watched a TV program about the Onomichi Railway, which opened in 1925 and was discontinued in August 1964.
https://www.youtube.com/watch?v=UMZiwso2HVU&ab_channel=%E5%BA%83%E5%B3%B6%E3%83%8B%E3%83%A5%E3%83%BC%E3%82%B9TSS
One of my friends from elementary school talked about those days in the program, and I remembered it fondly.
I used the line every day from Sanbien Station to Onomichi Station as a connecting transportation to the Sanyo Line trains to go to high school in Fukuyama for 2 years and 4 months from April 1962 until the line was closed.
This friend asked me to contribute my memories of those days as one of the users to a local record booklet, and I made a 800-word summary of how station buildings, trains, boarding and alighting, and passengers were at that time.