TEL: +81-80-1928-8778
(売り込み営業、返信情報なしの利用は厳禁です。
Sales pitches and/or use without reply information strictly prohibited.)
9:00 ~ 17:00 (Monday ~ Friday)
先日、尾道福山間(往復約50キロ)を友人の電気自動車ニッサン・リーフ(30kWh)に同乗させてもらいました。
加速性能と静粛性、乗り心地などは大変良かったのですが、やはり気になるのが走行距離でした。
友人のモデルでは走行後の電池残量が60%くらいでしたので、冬場の暖房併用走行では一回の充電当たり、150キロくらいの走行が実用的には可能と思って運転すべきなのでしょう。
I had a chance to get
a ride in my friend’s Leaf (30kWh), an electric car, between Onomichi and Fukuyama (a round trip of about 50 kilometers).
Nothing is bad about its accelerating performance and quietness, but I got worried about its mileage.
The battery indicator showed about 60% left when we came back, which means the mileage per charge may be about 150 kilometers for practical purposes in winter time using a heater.
コメントをお書きください